Hole in the head

Blir så sjukt irriterad på stadstrafiken här i Lidköping alltså! Jag har alltid tyckt att den vart idiotisk rent ut sagt. Och dyr (!!), svindyr. Men nu när dom ändrat linje 2 (den jag åker med) så har den verkligen nått botten. För de första har dom ändrat linjen så den går bara en sträcka fram och tillbaka, missar alltså hälften av alla hållplatser från förr, (min en av dom). De har även ändrat så den ska gå 3 gånger i timmen, var 20:e minut vill säga, vilket betyder en extra buss. Det går alltså två bussar hela tiden som möter varandra här och var, beroende på förseningar och grejen är att vägen är så smal så det går inte mötas. Istället får den ena bussen köra in på en annan gata eller i vissa fall backa, denna process pågår i drygt 2-3 minuter.. varje gång!

Den är också mycket sämre på att passa tiderna nu, dels pga. att busschaufförerna ska byta skift mitt under turen (linje 2 kör förbi bussgaraget) och denna processen tar sisådär 3-6 minuter, vilket är helt sjukt. Detta leder till att den är 3-6 minuter sen på alla resterande hållplatser.. (min en av dom)

Sedan ska den även gå ut till de nybyggda området ute på Sjölunda som är så nybyggt att det kanske bara bor ca. 3 familjer (om ens det) där ute mitt i skogen. Det är den nya ändstationen, alltså ska den stå där i 10 minuter och bara glo. Känns ju så enormt värt, eller hur.. har aldrig varit med om att en enda individ har gått på där eller hoppat av! Sen har den enligt tidtabellen tre minuter på sig att från denna skogsdunge ta sig till min nya hållplats vilket i verklig tid blir ca 5-7 minuter, varje gång, eftersom det är en kringelikrok väg plus att typ 10-15 pers ska på på bara de 3 hållplatserna som är emellan. Jag får alltså alltid stå och vänta i 5-7 minuter på att bussen ska komma. (BYT TIDERNA I TABELLEN OM NI INTE HINNER HÅLLA DOM)

07.33 bussen som är den man måste ta till skolan ifrån min nya hållplats kan man utesluta på en gång. Den kommer alltid 7.40 och kommer inte där ifrån förrän 7.45, då är den redan 1 minut försenad från att redan ska ha varit inne i stan på hållplatsen man ska av på för att komma till skolan. Istället är den i stan vid 7.55.. visst låter detta bra västtrafik? Sedan är bussen helt full av skolungdomar när den kommer till min hållplats. Folk står i gångarna och tränger och sen skriker chaufförerna att vi ska sluta trycka på stop knappen om ingen ska av. Men hallå eller, är dom helt dumma i huvudet.. tror dom helt seriöst vi gör det med flit när vi är på väg att bli försenade till första lektionen redan? Det är ju inte helt lätt att stå som packade sillar och inte råka trycka på knapparna. Förstår inte varför dom inte sätter in en större buss till just denna tiden, en landsbygdsbuss skulle lätt bli full på en gång! Blir så sjukt less på detta...

Stor fet tumme ner på Västtrafiks nya stadsbuss linje och tänkande!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0