Time to spare

Vilka är dina favoritskor?
Helt klart mina vita converse! Men som ni säkert såg i ett tidigare inlägg så har jag införskaffat mig ett par nya sommarskor som jag verkligen har kärat ner mig i också. Men nr 1. är absolut converse skon.

Vad fick dig att börja blogga?
Oj, det är ganska mycket som fick upp mitt bloggintresse. Men det var år 2007 som det började, när jag gick i åttan med andra ord. Det var den tiden bilddagboken var så poppulärt och man la upp bilder och text på vad man hade haft för sig under dagen osv. Det var där mitt intresse väcktes, tyckte det var kul att mixa bilder med förklaringar. Så jag skaffade till att börja med en egen hemsida där jag la upp mina foton (jag fotade väldigt mycket då) sen skapade jag en blogg på hemsidan som jag dock inte uppdaterade särskilt flitigt men lite då och då. Sen gick åren och jag blev mer och mer intresserad av design och började kollade runt på andras hemsidor och bloggar för att hämta inspiration. Det var i den här vevan jag föll för just blogg & design så bestämde mig för att lägga ner min fotohemsida och rikta in mig på bloggning istället. :)

Har du många bra vänner som du kan lita på?
Nej, har ett par stycken som jag umgås med och litar på. Fast jag har faktiskt inte så stora problem att öppna mig för folk.

Jag undrar vad det är för shake du dricker och hur du gör den om du inte köper den färdig och blandar med vatten?
De kommer från Herbalife och är ett pulver som man blandar i mjölk.

Varför dricker du den?
Man får i sig den näring man behöver från ett mål vilket betyder att den är kalorisnål. Ett alternativ om man kämpar med sin vikt eller om man inte hinner laga något.

Tycker att ditt hår är superfint! Hur tar du hand om det?
Tack så jättemycket! Jag brukar tvätta mitt hår varannan/var tredje dag till att börja med. Då använder jag mig av volymschampo & volymbalsam eller repairschampo & repairbalsam. 1-2 ggr i veckan använder jag även en repairinpackning. Sen borstar jag aldrig håret när det är blött! Eftersom hårstråna är elastiska då så är det jättelätt att dom går av, så låt bli borsten efter duschen. Sen fönar jag knappt aldrig mitt hår, väldigt sällan, då det sliter jättemycket. Sen använder jag alltid lite volymmousse och ibland saltvatten (har jag i saltvatten så fönar jag) Har även börjat använda en typ av oljedroppar. Kan tipsa om dom någon dag för dom är riktigt bra! Dock slarvar jag med värmeskydd.. :(

Vad är det absolut bästa du vet?
Gud vilken stor fråga! Men jag älskar verkligen att hitta på saker med mina vänner. Det är i de stunderna som jag verkligen sprudlar av glädje inombords. Då kan jag vara precis den jag är, prata om precis vad som helst och bara ha kul helt enkelt med underbara människor.

Vilket apotek köpte du zinkpasta? Var det i Lidköping, isåfall på det apoteket i centrum eller det vid framnäs?
Det var faktiskt min pappa som köpte den för några månader sen. Men den är iallafall köpt i Lidköping och jag är nästan säker på att den finns på båda apoteken.

Hur gjorde du så att du inte får något mellanrum mellan headern och designen på sidorna?
Gå in på den här hemsidan och läs dig vidare hur man gör. Det är en jättebra sida med väldigt enkla beskrivningar och det finns hur många tips som helst.

Om du var tvungen att välja mellan att vara en myrslok eller en ödla, vad hade du valt?
Hahaha, jadu.. en myrslok är hemskt ful alltså, men samtidigt så är väl den ett säkrare kort då ödlan är liten och troligen mångas "bete" eller vad man säger. Så jag säger myrslok, haha!

Kommentarer
Postat av: Simon

"Fast jag har faktiskt inte så stora problem att öppna mig för folk."

Agreed.

2011-07-21 @ 23:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0