To be warm and welcome

Har inte nämnt detta än men igår när jag hade lagt mig i sängen och skulle koppla av så börjar jag lägga märke till att det tjuter i mitt högra öra. Först tänkte jag att jag bara inbillade mig men det höll på i i typ 2 minuter så jag testade att hålla för öronen men jag hörde tjutet ändå och där började paniken komma! Kollade runt med lite olika folk och fick reda på att kan vara en varning till tinnitus men det kunde lika gärna vara en tillfällig tinnitus eftersom jag hade lyssnat på musik väldigt högt hela kvällen men det kan också vara permanent ifall det återkommer. Jag googlade även och det som beskrevs stämde in precis på mig.. råden var att vila, äta rätt och undvika hög musik/prat i ett par dagar framöver. Detta tjutet pågick iallafall i två timmar, från att det började till att jag somnade. Vaknade som tur var inte upp med det, då hade jag verkligen fått panik. Vågade inte ens ha i min ena hörlur i detta örat på hela denna dagen och har inte lyssnat på musik sen jag kom hem från skolan heller, att jag klarar detta är helt otroligt egentligen...

Jag vill bara påminna er om att vara försiktiga med er hörsel. Redan efter en halvtimme tillsammans med detta tjut tänkte jag "Ska jag ha det såhär hela mitt liv? Det kommer jag aldrig klara.." Jag fick mig en liten tankeställare iallafall!

Förövrigt säger jag godnatt nu, efter en kväll i soffan tillsammans med matteboken är jag helt slut i huvudet. Föröstod iallafall det jag gjorde vilket nu gjort mig ännu mer motiverad. Positiv tjej, hej!


Kommentarer
Postat av: Sofia Svensson

Haha vilket vackert efternamn du har :D

2011-03-17 @ 10:51:44
URL: http://sofiajosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0