Your presence still lingers here

Jag har fått väldigt många komplimanger och kommentarer ang. mitt hår genom åren och även här på bloggen. För någon dag sedan fick jag en kommentar som ställde frågorna "Vad använder du för locktång?" och "Hur gör du för att få just sånna här lockar?" Därför tänkte jag förklara det lite snabbt nu, väldigt busenkelt.

Jag använder mig av en helt vanlig locktång, den vanligaste modellen. Jag lockar alltid hela håret, börjar med underhåret och går sedan uppåt. När jag fått till en lock så drar jag alltid igenom fingrarna lite snabbt en gång för att fördela den lite. När hela håret är lockat brukar det vara rätt tjock och fluffigt. Oftast slutar lockarna strax över öronen också om håret inte är uppklippt vill säga. Därför, för att få jämna lockar utan den skarpa kanten så drar jag alltid igenom plattången några lösa drag när jag är klar. Lockarna blir därmed utdragna och håret ser längre och naturligare ut. Hoppas ni fick svar på era funderingar!

Kommentarer
Postat av: IDA

sv; jag har en nikon d60 och använder oftast nikkor 35mm 1.8 ojektivet! :)

2011-08-08 @ 18:50:41
URL: http://spotlights.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0