Lite designhjälp

Jag har fått två frågor ang. bloggdesign som jag nu snabbt tänkte svara på. Alltid kul att kunna hjälpa till!

Hur gör man så headern blir lika stor som inläggen & menyn som på din blogg?
- Gå till #wrapper (precis som bilden ovan visar) och titta vad din width står på. Gå sedan till #header lite längre ner i stilmallen och skriv in samma tal på width där. Voila, du ska nu ha en header som är lika bred som din wrapper.

Wrapper = inläggen (content) & menyn (side) tillsammans!

Hur får man bort det vita runt headern?
- Gå till #header och se till att alla margin & padding står på 0px. Eller ändra headerns bakgrundsfärg till samma färg du har på din bloggbakgrund.

Hoppas detta var till hjälp!

Kommentarer
Postat av: Izabella

SV: Tack så mycket! :D Jag läser mycket bloggar, får inspiration och läser om tips. Men framförallt fotar jag varje dag och lär mig nytt. :)

2012-03-26 @ 17:38:32
URL: http://diaryofbella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0