Det här upprör mig

Har typ 2 saker som upprör mig så tänker faktiskt ta upp båda två.

1. Folk som inte kan erkänna sina brister/fel/handlingar samt vara ärliga utan förnekar istället. Om någon talar om för dig att du gjort något som är fel så är det värsta du kan göra att förneka det när båda egentligen vet om att det är sant. Det finns ingen mening med det liksom, det är endast skrattretande. Ärlighet varar längst, acceptera sanningen om du gör som du gör, även om den sårar så har du iallafall sagt det uppriktigt vilket är 1000 gånger bättre än att det ska komma fram i efterhand och att du sedan ska förneka den eller komma på bortförklaringar.

Så till er som brukar ljuga folk rätt upp i ansiktet för att ni inte vill erkänna vad ni egentligen kände/gjorde kan ju dra någonstans. Förneka aldrig något när bevis och sanningen redan kommit fram. Det är bara urlöjligt och ni förlorar bara på det.

2. Folk som kräver uppmärksamhet. Det är något av det jobbigaste och störigaste som finns, helt uppriktigt. Det sägs att dom som vill ha mycket uppmärksamhet är de som är osäkra och som vill ha bekräftelser hela tiden. Men jag tycker inte att det stämmer. Ni som hela tiden vill vara bättre, snyggare, högre rankade osv. är nog inte så osäkra som det sägs. Jag har varit jätteosäker hela min uppväxt i stort sett och är fortfarande det och inte sitter jag och försöker dra åt mig någon uppmärksamhet för det. Den tanken har aldrig flygit mig in. Komplimanger och beröm ska komma automatiskt, det är då man uppskattar den som mest hur sjukt låter det inte att förvänta sig komplimanger och uppmärksamhet? De som gör det är bara stora egoister som inte inser att alla är lika mycket värda oavsett om vissa ser bättre ut än andra. Om du har så stor självkänsla att du kan med att säga vad du vill och höra hur snygg/bra du är hela tiden utan att uppskatta den så kanske det är på tiden att du får dig en verklighetsuppfattning! Dränk dig inte i din egen egoism.. aldrig hört talas om uttrycket  "Du var snygg tills din personlighet gjorde dig ful" ?

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Håller med dig till 1000!

2011-02-10 @ 17:16:01
URL: http://linneaslovelylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0