Vad är vänskap?

Vänskap är något av det dyrbaraste som finns, man måste vårda den ömt annars kan den gå i 1000 bitar. Man ska aldrig ta en vänskap för given men känner man att man har en väldigt stark vänskap med någon ska man heller inte behöva oroa sig för att den ska gå i kras. Det man alltid måste ha i baktanken är "Hur skulle jag reagera om min vän behandlade mig såhär?" Du måste tänka mellan dina egna viljor, hur ska jag behandla min vän på bästa sätt. Ibland när man bryr sig om någon måste man tänka på den före sig själv man kan inte alltid sätta sig själv i centrum. Det är din vän som ska se till att sätta dig i centrum, det är inte din uppgift att göra det själv.

Vänskap är alltså för mig när man ger och tar, det ska alltid gå jämt upp. Får man inte tillräckligt uppmärksamhet av sin vän så är det ingen vänskap utan en ensidig relation. Vänskap är alltså något man bygger upp tillsammans och går igenom tillsammans. Den ska innehålla en massa småsaker vilket alltid uppskattas mer än de stora sakerna. Så tänk på allt smått ni skulle kunna göra för era vänner! Släng iväg ett godnatt sms eller varför inte ett godmorgon sms? Bjud på en fika, glass, dricka, bio? Vad som helst.. visa att du bryr dig på ett eller annat sätt! Och glöm inte att alltid försvara din vän, det har en stor betydelse i tilliten hos en vän. Försvar och uppriktighet!

Kommentarer
Postat av: en värmlands tjej

det var bra skrivet om vänskapen.. ja har en jätte bra kompis å vi har varit så bra vänner as länge å både ger å tar så att säga å gjort massa roligt ihop å även rest m.m :) å vi har sagt att vi ska hålla våran vänskap ihop tills vi dör hehe :D

2011-02-18 @ 02:30:04
URL: http://mybloggnotyours.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0