Min bästa vän

Jag har ett par vänner i mitt liv nu som betyder väldigt mycket för mig på väldigt olika sätt. Alla har olika personligheter som verkligen är varandras motsatser vilket är en bra kombination. Men just denna titeln vill jag tillägna min kära vän Amanda Sörensen.

Alla har toppar och dalar i livet och det har även vi haft! Väldigt djupa dalar till väldigt höga toppar må jag säga. Vi lärde känna varandra i början av högstadiet då hon bytte över till min klass och vi fann varandra väldigt bra i mitten av åttan och vi umgicks då en hel del. Sen kom dalen och vi gled ifrån varandra i samband med skolbyte i nian m.m. Men jag är så enormt glad över att vi på något sätt lyckades hitta tillbaka till varandra i slutet av nian/början av gymnasiet! Vår relation stärktes mer och mer samtidigt som dagarna rullade förbi. Hon blev den jag tillbringade största delen av min fritid med och jag fick inte nog, vi hade en period där ett tag då vi snackade i telefonen minst en timme varje dag trots att vi sågs i skolan dagen efter.

Amanda är den enda av mina kompisar som jag tagit med mig till vårat sommarställe på Öland t.ex. Hon är även den enda av mina kompisar som har tagit med mig till något av deras sommarställen. Vi har sedan ett år tillbaka beslutat oss för att bosätta oss i Thailand i ca ett halvår efter studenten ihop. Dessa planer skulle jag inte kunna tänka mig göra med någon annan och jag menar verkligen det. Hon är tjejen som jag kan vara mig själv med. Självklart blir vi irriterade på varandra o.s.v. men det är ingenting som gör mig orolig för våran vänskap. Jag vet att den kommer hålla oavsett små dalar hit och dit!

Nu har hon pojkvän sen typ 8 månader tillbaka så visst vår relation har påverkats pga det. Vi snackar inte alls i telefonen längre som vi gjorde förut och vi umgås inte på samma sätt som då. Men hon är ändå den personen som står mig närmast. Jag önskar dock att vi skulle kunna umgås mer privat och inte bara i skolan. Men har man pojkvän har man, lite svårt för en singeltjej att förstå sig på det där.. ;)

Älskar dig Amanda!


Kommentarer
Postat av: Amanda

åh va rörd jag blir! vilken fin text du skrivit ida, va glad jag blir!! :D håller med i det du säger! du är en sån fin vän och det är en sån vän som dig man ska göra såna planer med! ;) vi har en grym tid framför oss även fast vi inte är lika mycket som vi va förut vilket jag självklart önska också men du kommer trotts allt det alltid vara en utav mina BÄSTA vänne ÄLSKAR DIG PUSS!!! <3



glömde nämna vilket fint kollage :D den får du skicka med en gång!!

2011-01-25 @ 19:50:15
URL: http://mylovebelongstoyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0