Vad är kärlek?

Hm, detta var svårt.. ordet kärlek betyder så sjukt mycket i mina öron! Det första man brukar tänka på är ju kärlek till en partner men den kan lika gärna rikta sig till en kompis, ett föremål, ett djur eller varför inte en händelse? Jag kan bara dela med mig av vad jag tycker är kärlek och det finns faktiskt ett par ord & meningar som jag tycker beskriver ordet kärlek ganska bra.

Kärlek är när man inte kan vara utan sitt föremål/djur/person utan att man känner sig tom. Kärleken blir lite som ett beroende, det som håller livsglädjen uppe på något sätt. Alla har någon eller något som de inte kan leva utan och det är just det som är din kärlek, det du inte kan leva utan. Ordet kär betyder inte alltid att "man svävar på moln" och "det pirrar i magen". Det finns massor av olika betydelser, var inte rädd för ordet kärlek.. det är inte ett så stort ord som många anser det som. Kärlek finns det massor av runt om oss, utan att vi egentligen tänker på det. Försök att tänka efter hur mycket du inte skulle klara dig utan.. det är nog en hel del!

Kärlek är inte alltid positivt heller, du kan älska någon/något som egentligen driver dig till vansinne också. Det är detta som kallas för olyckligt kär o.s.v. men för att komma till den olyckliga kärleken så har det en gång varit bara vanlig kärlek. Att förklara vad kärlek är verkar ganska omöjligt, alla har sina egna uppfattningar beroende på upplevelser och erfarenheter, nu har ni iallafall fått ta del av min uppfattning!

Kommentarer
Postat av: Andrea

frågestund i bloggen!

Ställ gärna en eller flera frågor =)

Kram

2011-01-23 @ 13:30:59
URL: http://ffinasteeduw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0