I can't get away from you

Efter en natt med lite sömn p.g.a. magont valde jag att stanna hemma från skolan idag och plugga med matte istället. Jag pallrade mig upp runt tio tiden och gjorde mig en rejäl frukost och intog sedan en plats i soffan med matteboken. Jag kom sedan på, efter ca 2 timmar pluggande att Matte B är en kurs som jag kommer gå ut med IG i. Man säger ju alltid "Ååh det är så svårt jag fattar inte. Jag kommer få IG på detta" och så får man alltid som svar "Nej, bara du kämpar så går det!" Men så är det inte för mig nu. Jag vet flera som har svårt för vissa ämnen och jag är en av de som har sjukt svårt för Matte B. Jag får verkligen inte in det, det går bara inte! Efter att ha suttit i två timmar med samma uppgifter och ändå inte fått rätt på de hur mycket jag än försökt så är det något som inte stämmer. Jag är en tjej som inte kan sin matte B...

Dock finns det inget jag kan ersätta kursen med just nu så det får väl bli att gå ut med ett IG och sen läsa upp efter gymnasiet isåfall. För jag kan inte hålla på såhär längre, kämpa och kämpa utan resultat och istället kommer jag i ofas i andra  ämnen. Nu sätter jag stopp för matten och kämpar istället i de andra ämnena där det ger resultat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0