If the music drowns you out

Jag har tänkt på en sak.. ang 2 låtar/musikvideos som är väldigt populära just nu. Nämligen Born this way - Lady Gaga och Firework - Katy Perry. Båda låtarna har ett gemensamt budskap och det är uppenbarligen att alla är likvärdiga och man ska stå för den man är. Vilket är ett bra budskap och låtarna är jättebra i sig MEN nu över till det jag har reagerat på. Katys musikvideo speglar verkligen detta buskapet, den är glad och man förstår budskapet mycket tydligt bara av att se på själva vidon. Tillskillnad från Firework så har Born this way videon inget av detta. Lady Gaga dansar runt i trosor och BH som vanligt och med sitt vanliga sjuka upplägg. Vad jag menar är att hennes video inte har något med hennes låt/budskap att göra vilket blir helt fel tycker jag. Att hon som är pinnsmal ska dansa runt i underkläder och visa upp sig speglar väl inte alls att alla är likvärdiga. Sen de scenerna när hon är ett skelett/döskaalle/döing får jag inte ihop över huvudtaget. Låten hade varit mycket mer trovärdig ifall hon också hade kört på samma spår. Alla musikvideor baserar ju sin video på sin låt/text.. oftast iallafall och eftersom den här texten är så uppenbar reagerar man tydligare på att hon valt att inte göra det vilket är synd tycker jag. Lady Gaga är Lady Gaga, men väljer hon att göra en sån här låt borde hon ändå kunna förmedla budskapet och inte bara hur hon själv är om person.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0