Timjankyckling på en god grönsallad!

Dela kycklingfilén i tunnare bitare så går det lättare att hålla den saftig vid stekningen. Häll på rikligt med timjan och jag tog även en liten nypa havssalt på varje. Stek i äkta smör tills den är vit och fin innuti samt fått fin färg utanpå.

Salladen kan du mixa med precis vad du vill. Jag valde bort de röda grönsakerna då det innehåller lite mer socker än de gröna. Unnade mig istället lite jordnötter!

Dressingen jag har till min sallad är en egengjord dressing, mycket enkel. Vispa upp lite vispgrädde och tillsätt sedan majonäs & chilisås. Voíla, du har en supergod dressing!

Kommentarer
Postat av: Annas inspiration

Hej Ida!



Så fantastikt god maten ser ut :)



sv: jag är inte så insatt i detta med cl på glasen, men vitvinsglas är mindre än rödvinsglas. Fråga i butiken så kommer du få jättebra hjälp :)



SÅ roligt med studenten,

minns min egen som i går :)



KRAM & lycka till!

2012-04-15 @ 11:12:50
URL: http://annasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0